Mená novonarodeného dieťaťa (II)
"Lebo dieťa sa nám narodí a syn nám bude daný a vladárstvo bude spočívať na jeho ramenách a jeho meno sa bude volať Predivný, Radca, Silný Boh, Otec večnosti, Knieža pokoja. Množiteľovi toho kniežatstva a pokoju nebude konca. Sedieť bude na tróne Dávidovom a bude panovať nad jeho kráľovstvom, aby ho pevne postavil a založil na pevný základ súdom a spravodlivosťou odteraz až na veky. Horlivosť Hospodina Zástupov to učiní." (Iz 9:6-7)
Otec večnosti je tretie pomenovanie pozostávajúce z dvoch slov. V tomto predivnom dieťati sa zjavil Otec. V Ježišovi môžeme pochopiť Otca a máme k Nemu prístup. Z Neho nám žiari Otcova láska. Dovoľuje nám nazrieť do srdca a myšlienok Otca. Povedal nám, že je to „náš" Otec. Jemu Otec odovzdal všetko. Mohol povedať „Ja a Otec sme jedno." „Kto mňa vidí, vidí Otca." Preto Ho nadchýna otcovská láska. On to so svojimi myslí zo srdca dobre. Ako Otec aj On panuje v kruhu svojich učeníkov. Počujeme z Jeho úst oslovenie „Môj Syn" (Mt 9:2), „Moja dcéra" (Lk 8:48). Telesných otcov máme ako vychovávateľov iba po istý čas (Hebr 12:9-10), „Otec a matka ma opustili, ale Hospodin ma prijíma" (Ž 27:10). Spasiteľ nám ostáva. Jeho láskavá starostlivosť a priateľsky vážne káznenie nás nikdy neopustí. „On je večný včera, dnes i naveky" (Hebr 13:8).
Knieža pokoja: On je knieža, prinášajúce pokoj. Kniežatá a mocní tohto sveta spravidla pokoj neprinášajú, skôr ho rušia. Túžba po moci, peniazoch alebo území neustále plodí nové vojny. Zem sa tak stáva krvavým bojiskom. Vzdychanie pod útlakom a násilím nemá konca. Novonarodený je Kniežaťom pokoja. Ríša Jeho panstva bude raz veľká. To sa stane pri Jeho príchode v moci a sláve. Potom zaujme svoje postavenie Kráľa na zemi. Skončia sa vojny, lebo budú odstránení rušitelia pokoja, násilníci, zlodeji, nespravodliví a všetci nepriatelia Boha a Jeho Pomazaného. Spravodlivý vládne medzi národmi. Panuje v Božej bázni (porovnaj Iz 11:3) a osviežuje ako svetlo rána, keď vychádza slnko, keď je bezoblačné nebo. V takom čase, za jasu a po daždi vyrastá zo zeme tráva (2Sam 23:3-4). Zem sa stane Božou záhradou.
Pokoj spočinie v spravodlivosti. Z hriechu pochádza spor a vojna. Knieža pokoja zakladá teraz svoju vládu v srdciach tých, ktorí sa Mu otvoria a vydajú. Pokoj Božích detí sa zakladá na súde a spravodlivosti. Falošný pokoj starého človeka musí byť zrušený a stará prirodzenosť musí byť súdená. Namiesto nespravodlivosti, ktorou sme ovládaní - lebo „hriech je prestúpenie zákona" (1Jn 3:4) - musí nastúpiť spravodlivosť, ktorú nám pripravil Boh na kríži. Keď sme sa stali spravodlivými skrze vieru, máme pokoj s Bohom.
zdroj: Carl Eichorn, V Božej dielni